کاربردهای مختلف روکش‌ پرسلن

کاربردهای مختلف روکش‌ پرسلن | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

آشنایی با کاربردهای مختلف روکش‌ پرسلن

مهم نیست که شما چقدر با دندانپزشکی زیبایی آشنا هستید، چون همیشه در مورد روشی که به آن علاقمند هستید سوالاتی دارید. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان به بررسی کاربردهای مختلف روکش‌ پرسلن خواهیم پرداخت.

یکی از سوالاتی که معمولا از دندانپزشکان می‌شود راجع به روکش‌های پرسلن است: آیا روکش دندان‌های ما را خراب می‌کند؟ به زبان ساده، پاسخ منفی است. روکش‌های پرسلن دندان‌های شما را خراب نمی‌کند. دندانپزشکان زیبایی به شما کمک می‌کنند روش کار روکش‌های پرسلن را بهتر درک کنید تا کاملاً موقع استفاده از آن اطمینان داشته باشید.

تعریف روکش‌های پرسلن

قبل از اینکه به جزئیات چگونگی تأثیر روکش‌های پرسلن بر روی دندان‌های شما بپردازیم، فکر می‌کنیم کمک به بیماران در درک دقیق روکش‌های پرسلن مفید است. روکش‌های پرسلن ورقه‌های نازک پرسلنی هستند که دندانپزشکان شبیه به شکل جلوی دندان‌های شما می‌سازند.

دندانپزشکان می‌توانند روکش‌ها را شکل دهند یا رنگ کنند، اما لازم است نتیجه مورد نظر شما را فراهم کنند. به طورمعمول این ورق‌های ظریف پرسلن تا 10 سال دوام می‌آورند. پس از آن شما نیاز به جایگزینی آن‌ها با یک روکش جدید دارید. در سال‌هایی که این روکش‌ها را دارید، لبخند شما روز به روز شگفت انگیزتر به نظر می‌رسد.

مطلب پیشنهادی : عوامل سیاه شدن دندان اطفال

می‌توان از این روکش‌ها برای درمان برخی از نگرانی‌های مختلف زیبایی دندان از جمله موارد زیر استفاده کرد:

رنگ ناهماهنگ یا زردی دندان:

کیت‌های سفید کننده دندان در منزل یا سفید کردن دندان‌ها به صورت سرپایی از روش‌های محبوب برای سفیدتر شدن دندان‌ها و از بین بردن لکه‌ها است، اما نتایج آن همیشگی نیست. برای جلوگیری از ایجاد لکه به طور دائمی، روکش‌ها گزینه‌ای طولانی مدت هستند زیرا در برابر لک مقاوم هستند.

دندان‌های شکسته یا لب پر شده:

این روش گزینه مناسبی برای بازیابی دندان‌های شکسته یا دندان‌های لب پر شده به شکل قبلی است، خصوصاً در موارد اورژانسی دندانپزشکی با صدمات ناشی از ورزش یا سایر حوادث این روش مناسب است.

دندان‌های ناهموار و غیرمعمول:

با اتصال لبه‌های دندان با کامپوزیت یا تکمیل پوشش جلوی آن با روکش‌های پرسلن، اندازه و شکل دندان را می‌توان تغییر داد.

درمان بیماری های لثه با جراحی فلپ لثه | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

دندان‌های پوسیده:

دندان‌هایی که لبه‌های آن‌ها ساییده شده است را می‌توان با استفاده از اتصال کامپوزیت حمایت کرد یا با روکش پرسلن پوشاند تا اندازه و شکل دندان اصلی را بازیابی کنند. همچنین ممکن است مینای دندان در اثر مسواک زدن دندان‌ها، غذاهای اسیدی و نوشیدنی یا ریفلاکس اسید معده ساییده شود، بنابراین روکش‌ها می‌توانند یک راه‌حل موثر برای محافظت از باقیمانده دندان در برابر فرسایش بیشتر باشند.

دندان‌های کج یا جمع شده:

شکاف‌های بین دندان‌ها یا دندان‌های کج معمولاً با درمان یا سایر روش‌های ارتودنسی مانند بریس‌های سنتی درمان می‌شوند، اما ممکن است از روکش‌ها برای موارد جزئی‌تر ترازبندی استفاده ‌شود. آن‌ها موقعیت دندان‌ها را تغییر نخواهند داد، اما از آنجا که روکش‌ها به سطح دندان متصل هستند، می‌توانند از نظر زیبایی این نواقص را بپوشانند.
برخی از افراد فقط یک روکش تهیه می‌کنند تا مشکل یک دندان را برطرف کنند بعضی افراد دیگر شش یا هشت روکش تهیه می‌کنند تا لبخندی بزرگتر، شفاف‌تر و متقارن ایجاد کنند.

بسیاری از مردم از لبخند خود ناراضی هستند روکش‌ها را می‌توان در طی چند ملاقات با پزشک، طی یک دوره دو هفته‌ای تکمیل کرد. بنابراین اگر می‌بینید که در عکس‌ها لبخند نمی‌زنید یا برخی از تصاویر را از رسانه‌های اجتماعی پنهان می‌کنید زیرا از شکل ظاهری دندان‌هایتان خوشتان نمی‌آید، ممکن است روکش بهترین راه‌حل برای شما باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

میزان هزینه روکش‌های پرسلن

سوال بسیاری از بیماران این است که هزینه روکش‌های پرسلن چقدر است؟ خوب، هزینه روکش‌های پرسلن واقعاً به شرایط خاص شما بستگی دارد. برای تعیین هزینه از نظر روکش پرسلن لازم است یکی از دندانپزشکان زیبایی ارزیابی مورد نیاز را برای شما انجام دهد. هزینه بسته به وضعیت دندان‌ها فک و تعداد روکش‌های شما متفاوت است.

برخی از بیماران ترجیح می‌دهند روکش‌ها را روی تمام دندان‌های خود قرار دهند بعضی دیگر ترجیح می‌دهند فقط روکش‌ها را روی دندان‌های بالا قرار دهند. بعضی فقط روکش‌های پرسلن را روی دندان‌های 6 یا 8 می‌گذارند که وقتی لبخند می‌زنند زیبایی آنها واقعاً نشان داده شود. دندانپزشکان برای تعیین صلاحیت دریافت روکش شما را ارزیابی می‌کنند و در مورد هزینه عمل آن موقع با شما بحث خواهند کرد.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ